zaterdag 3 augustus 2013

Review: Rimmel Apocalips Lip Lacquer


In de VS kregen ze de naam "Show Offs" mee, maar wij kregen de leukere naam: Apocalips. Een lip lacquer: vloeiende lippenstift als het ware, met de kwaliteiten van een lipstain.
Rimmel beweerd "het beste van beide werelden: de intense kleur van een lipstick met een gladde lakachtige glans door een baanbrekende formule."
Als dat geen hoge verwachtingen schept... Maar worden die beloftes ook waargemaakt?





De Apocalips komen in een leuke, zwarte huls die aan de onderkant doorzichtig is waardoor je de kleur van de lip lacquer kan zien. Erg handig en ziet er leuk uit.
De dopjes hebben een soort van kristalvorm, wat ervoor zorgt dat je veel grip hebt op de dop  (ook bij sweaty hands, thanks zomer).



De applicator is de gemiddelde lipgloss doe-foot applicator met een twist. Er zit namelijk een deukje in waar al het product in verzameld zit, deze past perfect om vlekkeloos langst je lippen te gaan.
Er komt méér dan genoeg product uit in één keer, misschien soms wel te veel. Dit kan een minpunt zijn, maar is ook een pluspunt: het zorgt ervoor dat je niet meerdere malen in de huls moet 'pompen' om er product uit te halen waardoor er minder lucht in komt en het dus langer houdbaar blijft.

Ik kocht twee prachtige, felle zomerkleuren: Apocaliptic en Stellar. Hiernaast zijn er nog 5 andere kleuren waaronder een rode, lichtroze en nudekleur. 

Apocaliptic

Apocaliptic is een felle fuschia-kleur. Het brengt de 'hot pink-lips' naar een nieuw niveau.
De kleur is enorm gepigmenteerd en flatteert, naar mijn mening, bijna elke huidskleur.
Er is geen sprake van streperigheid bij dit product: alles wordt in één keer bedekt met een prachtig laagje kleur.

En dan is Stellar aan de beurt: mijn favoriet van de twee.
Stellar
Bovenaan: met flits
Onderaan: zonder flits

Stellar is een intense mengeling van verschillende kleuren: roze, rood en oranje. Het is bijna neon koraal, maar laat het ons houden op een hevig gepigmenteerd rood-oranje kleurtje.
Deze kleur is even gepigmenteerd als haar voorganger en brengt gemakkelijk en gelijkmatig aan.

Een tip na het aanbrengen: hap de lacquer af op een tissue of steek je vinger in je mond en hap erop. Er is vaak een teveel aan product rond de binnenste lipranden, die gemakkelijk op je tanden terecht komt. Ik raad je aan om het eerste kwartier/halfuurtje regelmatig je tanden te checken.


Omdat de Apocalips getypeerd worden als een langhoudend product besloot ik verschillende updates te fotograferen doorheen de dag. En ik kan je alvast vertellen: hij deed het verbazend goed!


De Apocalips gaan gemakkelijk 3 uur mee zonder enig merkbaar verschil. 
Na anderhalf uur voel je echter dat de gloss (of lipstick, want wat is het nu eigenlijk?) meer in je lippen begint te trekken en een iets droger gevoel geeft dan bij het aanbrengen. Dit gevoel is echter helemaal niet storend en de glossy finish is nog steeds aanwezig.
Ik at trouwens chips en dronk water met het product op mijn lippen: dit overleefde het vlekkeloos.

Nog een uurtje later (na zo'n tweeënhalf uur) lijkt de lacquer volledig opgedroogd. Op flashfoto's zie je nog een glossy finish, maar zonder flits is dit niet meer te zien. De kleur is wel nog even intens als voorheen.

Vier uur later ziet het er van ver nog bijna hetzelfde uit, maar op de close-ups kan je zien dat aan de binnenkant van mijn lippen de kleur stilaan begint te vervagen.
En na het avondmaal, zo'n vijf-en-half uur later, blijft er enkel aan de randen nog wat product over. Een stevige maaltijd overleven de Apocalips dus niet, maar welke normale lippenstift overleeft dit wel?

                       





Samenvattend

Houdbaarbaarheid: Voor mij is dit een vette 10/10! De Apocalips overleven een snack, een drankje en gaan zonder problemen vier uur lang mee. Als student denk ik dan: YES, want dit betekent 's morgens aanbrengen en pas na de middagpauze terug eraan denken.
Dat het niet tegen een stevige maaltijd kan, levert voor mij geen minpunten op, want dit verwacht ik van geen enkel product.

Kwaliteit/pigmentatie: 10/10! Het product voelt goed aan op mijn lippen en is énorm gepigmenteerd!

Verpakking: De verpakking is leuk, vooral door de kleur die je onderaan gemakkelijk kan zien. Het is een leuke afwisseling van de simpele lipglossverpakkingen, maar het is niet iets zeer uitzonderlijk. 8,5/10.

Gemakkelijk in gebruik: 9/10, na het aanbrengen moet je namelijk je tanden regelmatig checken door een teveel aan product. Tijdens de dag zelf moet je slechts één keer je product bijwerken, wat geweldig is!

Prijs: 6/10. Rimmel Apocalips Lip Lacquers zijn geprezen aan €10,90 per stuk, prijzig als je het mij vraagt! Ik kocht ze echter op asos.com voor €5,95 ieder.


Ik ben erg onder de indruk van deze Apocalips. Wat denken jullie ervan?


// Rimmel Apocalips (or Show Offs as they are called in some countries) have promised a lot: an intense color (like a lipstick) with a glossy finish (like a lipgloss). They did keep their promise about the intense color. In the pictures you can see how the lipstain (this is how I would describe the product) wears throughout the day. Stellar is my favorite color: a orang-y red, almost a neon coral. Apocaliptic is a bright, HOT pink. 
They last for 4 hours straight (the glossiness goes away 3 hours after application) without re-applying. For me, this makes it a perfect school product, you don't have to worry about it until after your lunch. It's extremely pigmented and easy to use. I'm very impressed! Just be careful of lipstickteeth right after applying the product, that happens.
They are priced at €10,90 but you can find them cheaper if you look around online. What do you think about them?

xxx Silke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...